Elk ontwerp begint
met een nog beter verhaal

Elk ontwerp begint
met een nog beter verhaal

Blog
Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

Een logo laten maken? Waarom zou je en waarom is het zo belangrijk? Een logo is het visitekaartje van je merk of bedrijf. Je zorgt er dus maar beter voor dat het een goed logo is. Wat is dat nu precies, een goed logo? Een goed logo is herkenbaar, tijdloos en eindeloos schaalbaar. Je legt meteen de associatie met het merk of bedrijf. Denk maar aan de ‘swoosh’ van Nike of de ‘drie strepen’ van Adidas. Een logo is niet gebonden aan modetrends. Een goed voorbeeld is het Coca-Cola logo, dat al meer dan 125 jaar meegaat en een logo moet tot zijn recht komen op zowel een gigantische billboard van vijf meter bij twee meter als op de zijkant van een simpele pen.
Dit zijn dé design trends van 2021

Dit zijn dé design trends van 2021

Nu 2021 voor de deur staat, kijken we met plezier uit naar de designtrends voor het komende jaar. Zeggen dat 2020 een vreemd jaar is geweest, is meer dan een understatement. In de online markt hebben verschillende lockdowns, gedwongen sluiting van winkels en onderwijsinstellingen een enorme impact gehad. Afstandsonderwijs, online winkelen, online entertainment, thuiswerk en vergadersoftware hebben allemaal een snelle groei gekend. Mensen en bedrijven hebben zich sneller dan ooit moeten aanpassen. En zoals altijd in periodes van dramatische veranderingen moet technologie de trends en de behoeften van de klant volgen. Dit geldt natuurlijk ook voor grafisch ontwerp en webdesign.
Blog
Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

Een logo laten maken? Waarom zou je en waarom is het zo belangrijk? Een logo is het visitekaartje van je merk of bedrijf. Je zorgt er dus maar beter voor dat het een goed logo is. Wat is dat nu precies, een goed logo? Een goed logo is herkenbaar, tijdloos en eindeloos schaalbaar. Je legt meteen de associatie met het merk of bedrijf. Denk maar aan de ‘swoosh’ van Nike of de ‘drie strepen’ van Adidas. Een logo is niet gebonden aan modetrends. Een goed voorbeeld is het Coca-Cola logo, dat al meer dan 125 jaar meegaat en een logo moet tot zijn recht komen op zowel een gigantische billboard van vijf meter bij twee meter als op de zijkant van een simpele pen.
Dit zijn dé design trends van 2021

Dit zijn dé design trends van 2021

Nu 2021 voor de deur staat, kijken we met plezier uit naar de designtrends voor het komende jaar. Zeggen dat 2020 een vreemd jaar is geweest, is meer dan een understatement. In de online markt hebben verschillende lockdowns, gedwongen sluiting van winkels en onderwijsinstellingen een enorme impact gehad. Afstandsonderwijs, online winkelen, online entertainment, thuiswerk en vergadersoftware hebben allemaal een snelle groei gekend. Mensen en bedrijven hebben zich sneller dan ooit moeten aanpassen. En zoals altijd in periodes van dramatische veranderingen moet technologie de trends en de behoeften van de klant volgen. Dit geldt natuurlijk ook voor grafisch ontwerp en webdesign.
Tijd om aan de slag
te gaan!
Tijd om aan de slag
te gaan!